На допомогу в дистанційному навчанні нашим педагогам:

 Платформи для взаємодії онлайн
Для організації дистанційного навчання можна використовувати платформи для взаємодії онлайн, більшість з яких є безкоштовними, зокрема:
Google Meet – відеозустрічі інтегровані з іншими онлайн-інструментами Google;
Skype – відео та аудіодзвінки з функцією розмов, чатів і можливістю
взаємодії;
Zoom – сервіс для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей.
До відеоконференції можна підключитися за посиланням або ідентифікатором конференції;
Loom – платформа для відео та аудіоконференцій, взаємодії, підтримки чатів і проведення вебінарів;
Google Classroom – сервіс дає можливість здійснювати контроль результатів навчання за допомогою тестування, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання завдань, коментувати й організовувати ефективне спілкування в режимі реального
часу. Основним елементом Google Classroom є групи;
Moodle – сервіс, який дозволяє подавати навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, вебсторінка; заняття
як сукупність вебсторінок із можливим проміжним виконанням тестових завдань), здійснювати тестування та опитування, інструментів моніторингу результатів навчання. 

Більш розлогіше, з усіма посиланнями та рекомендаціями ви можете ознайомитися  ось тут


Стрімке впровадження інформаційних процесів в різні сфери життя вимагає розробки нової моделі системи позашкільної освіти на основі сучасних інформаційних технологій, використання яких в навчанні значною мірою змінило підходи до розробки навчальних матеріалів за освітніми програмами підготовки вихованців.

 Інтерактивне навчання на основі комп'ютерних навчальних програм дозволяє більш повно реалізувати цілий комплекс методичних, дидактичних, педагогічних і психологічних принципів, що робить процес пізнання цікавішим і творчим, а також враховує індивідуальні особливості кожного вихованця. Практичне використання ІКТ та Інтернет-ресурсів передбачає новий вид пізнавальної активності учня, результатом якої є відкриття нових знань, розвиток пізнавальної самостійності, формування умінь самостійно здобувати знання і орієнтуватися в потоці інформації.

Електронне навчання одночасно вирішує кілька завдань:

- розвиває комунікативні вміння і навички, допомагає встановленню емоційних контактів;

 - вирішує інформаційну задачу;

- розвиває загальнонавчальних вміння та навички;

- забезпечує вирішення виховних завдань - вчить працювати в команді, прислухатися до чужої думки.

Електронне навчання частково вирішує ще одну істотну задачу. Йдеться про релаксацію, зняття нервового навантаження, перемиканні уваги, зміні форм діяльності і т. Д. Прийоми дистанційних технологій давно і міцно увійшли в нашу роботу і представлені за допомогою мозкового штурму, ігри, дискусії, проєктів, досліджень. Вони включені у всі освітні програми спортивної спрямованості і є їх невід'ємною частиною.

Метод проєктів.

 Він завжди орієнтований на самостійну діяльність дітей - індивідуальну, парну, групову, яку вони виконують протягом певного відрізка часу. Дослідницький метод зараз багато в чому залежить від інтернет-ресурсів: електронні енциклопедії, словники, блоги та ін. Допомагають вихованцям підвищити свої знання корисною інформацією. На заняттях найчастіше використовується в завданнях вимагають знань в різних областях, наприклад, в тестах або вікторинах, а також як інструмент в проєктній роботі.

 Саме гра залишається дієвим інструментом в досягненні педагогічних цілей. «Мозковий штурм», спрямований на генерування ідей щодо вирішення проблеми, заснований на процесі спільного вирішення поставлених в ході організованої дискусії проблемних завдань. При цьому всі ідеї і пропозиції, висловлені учасниками групи, повинні фіксуватися на великому аркуші паперу (або дошці), щоб потім їх можна було проаналізувати і узагальнити. Провести «мозковий штурм» в мережі може допомогти безліч сервісів, наприклад, документи гугл. Документи Google - це безкоштовний онлайн-офіс, використання якого має безліч переваг, наприклад, спільна робота в режимі реального часу. За допомогою Google можна обмінюватися матеріалами і, найголовніше, в режимі реального часу кілька людей одночасно можуть редагувати різні типи файлів - документи, електронні таблиці, презентації та інше. Саме тут можна зібрати всі ідеї в текстовому або графічному форматі. Застосування дистанційних технологій в закладі також є актуальним. Основними функціями дистанційних технологій є:

 - забезпечення освітнього процесу новими навчальними матеріалами, які дозволяють більше уваги приділяти творчій діяльності вихованців;

- розвиток пізнавальної активності;

- підвищення інтенсивності освітнього процесу, активізація розумового процесу учнів;

- і, нарешті, розвиток самого керівника гуртка.

Застосовувати дистанційні технології доцільно на різних етапах навчання:

 - при введенні нової теми для створення яскравих образно-асоціативних зв'язків, що сприяють більш якісному засвоєнню програмного матеріалу;

- при завершенні роботи над певною темою, коли учні вже освоїли якийсь розділ навчального матеріалу і можуть отримати задоволення від застосування своїх знань при виконанні комп'ютерних вправ;

- при контролі, при цьому невеликі перевірочні роботи учнів можуть бути підготовлені самими ж учнями один для одного.

При цьому можна використовувати як навчальні комп'ютерні програми, так і підготовлені тренерами - викладачами або учнями презентації. Зазначу також критерії для вибору ефективних засобів дистанційних технологій:

 - відповідність віку вихованців;

- орієнтація на відповідність цілям навчання; - орієнтація на необхідну тематику.

Навчальні комп'ютерні програми сприяють формуванню навичок колективної та індивідуальної роботи в закладі із застосуванням мультимедіа проектора, інтерактивної дошки або персональних комп'ютерів, а також можуть бути використані для самостійної роботи вихованців в домашніх умовах.

Таким чином, впровадження електронного навчання і дистанційних технологій сприяє досягненню основної мети модернізації освіти - поліпшення якості навчання, збільшення доступності освіти, забезпечення гармонійного розвитку особистості, що орієнтується в інформаційному просторі, до інформаційно-комунікаційних можливостей сучасних технологій .



Коментарі