На допомогу в дистанційному навчанні нашим педагогам:
Для організації дистанційного навчання можна використовувати платформи для взаємодії онлайн, більшість з яких є безкоштовними, зокрема:
Google Meet – відеозустрічі інтегровані з іншими онлайн-інструментами Google;
Skype – відео та аудіодзвінки з функцією розмов, чатів і можливістю
взаємодії;
Zoom – сервіс для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей.
До відеоконференції можна підключитися за посиланням або ідентифікатором конференції;
Loom – платформа для відео та аудіоконференцій, взаємодії, підтримки чатів і проведення вебінарів;
Google Classroom – сервіс дає можливість здійснювати контроль результатів навчання за допомогою тестування, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання завдань, коментувати й організовувати ефективне спілкування в режимі реального
часу. Основним елементом Google Classroom є групи;
Moodle – сервіс, який дозволяє подавати навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, вебсторінка; заняття
як сукупність вебсторінок із можливим проміжним виконанням тестових завдань), здійснювати тестування та опитування, інструментів моніторингу результатів навчання.
Стрімке впровадження інформаційних
процесів в різні сфери життя вимагає розробки нової моделі системи позашкільної
освіти на основі сучасних інформаційних технологій, використання яких в
навчанні значною мірою змінило підходи до розробки навчальних матеріалів за
освітніми програмами підготовки вихованців.
Інтерактивне навчання на основі комп'ютерних
навчальних програм дозволяє більш повно реалізувати цілий комплекс методичних,
дидактичних, педагогічних і психологічних принципів, що робить процес пізнання
цікавішим і творчим, а також враховує індивідуальні особливості кожного вихованця.
Практичне використання ІКТ та Інтернет-ресурсів передбачає новий вид
пізнавальної активності учня, результатом якої є відкриття нових знань,
розвиток пізнавальної самостійності, формування умінь самостійно здобувати
знання і орієнтуватися в потоці інформації.
Електронне навчання одночасно вирішує кілька завдань:
- розвиває комунікативні вміння і навички, допомагає встановленню
емоційних контактів;
-
вирішує інформаційну задачу;
- розвиває загальнонавчальних вміння та
навички;
- забезпечує вирішення виховних завдань -
вчить працювати в команді, прислухатися до чужої думки.
Електронне навчання частково вирішує ще одну істотну задачу.
Йдеться про релаксацію, зняття нервового навантаження, перемиканні уваги, зміні
форм діяльності і т. Д. Прийоми дистанційних технологій давно і міцно увійшли в
нашу роботу і представлені за допомогою мозкового штурму, ігри, дискусії, проєктів,
досліджень. Вони включені у всі освітні програми спортивної спрямованості і є
їх невід'ємною частиною.
Метод проєктів.
Він
завжди орієнтований на самостійну діяльність дітей - індивідуальну, парну,
групову, яку вони виконують протягом певного відрізка часу. Дослідницький метод зараз багато в чому залежить від
інтернет-ресурсів: електронні енциклопедії, словники, блоги та ін. Допомагають вихованцям підвищити свої знання корисною інформацією. На заняттях найчастіше
використовується в завданнях вимагають знань в різних областях, наприклад, в
тестах або вікторинах, а також як інструмент в проєктній роботі.
Саме гра залишається дієвим
інструментом в досягненні педагогічних цілей. «Мозковий штурм», спрямований на
генерування ідей щодо вирішення проблеми, заснований на процесі спільного
вирішення поставлених в ході організованої дискусії проблемних завдань. При
цьому всі ідеї і пропозиції, висловлені учасниками групи, повинні фіксуватися
на великому
аркуші паперу (або дошці), щоб потім їх можна було проаналізувати і
узагальнити. Провести «мозковий штурм» в мережі може допомогти безліч сервісів, наприклад,
документи гугл. Документи Google - це безкоштовний онлайн-офіс, використання
якого має безліч переваг, наприклад, спільна робота в режимі реального часу. За
допомогою Google можна обмінюватися матеріалами і, найголовніше, в режимі
реального часу кілька людей одночасно можуть редагувати різні типи файлів -
документи, електронні таблиці, презентації та інше. Саме тут можна зібрати всі ідеї в текстовому або графічному
форматі. Застосування дистанційних технологій в закладі також є
актуальним. Основними функціями дистанційних технологій є:
-
забезпечення освітнього процесу новими навчальними матеріалами, які дозволяють
більше уваги приділяти творчій діяльності вихованців;
- розвиток пізнавальної активності;
- підвищення інтенсивності освітнього
процесу, активізація розумового процесу учнів;
- і, нарешті, розвиток самого керівника
гуртка.
Застосовувати дистанційні технології доцільно
на різних етапах навчання:
- при
введенні нової теми для створення яскравих образно-асоціативних зв'язків, що
сприяють більш якісному засвоєнню програмного матеріалу;
- при завершенні роботи над певною темою,
коли учні вже освоїли якийсь розділ навчального матеріалу і можуть отримати
задоволення від застосування своїх знань при виконанні комп'ютерних вправ;
- при контролі, при цьому невеликі
перевірочні роботи учнів можуть бути підготовлені самими ж учнями один для
одного.
При цьому можна використовувати як навчальні комп'ютерні програми,
так і підготовлені тренерами - викладачами або учнями презентації. Зазначу
також критерії для вибору ефективних засобів дистанційних технологій:
- відповідність віку вихованців;
- орієнтація на відповідність цілям навчання; - орієнтація на
необхідну тематику.
Навчальні комп'ютерні програми сприяють
формуванню навичок колективної та індивідуальної роботи в закладі із
застосуванням мультимедіа проектора, інтерактивної дошки або персональних
комп'ютерів, а також можуть бути використані для самостійної роботи вихованців в
домашніх умовах.
Таким чином, впровадження електронного
навчання і дистанційних технологій сприяє досягненню основної мети модернізації
освіти - поліпшення якості навчання, збільшення доступності освіти,
забезпечення гармонійного розвитку особистості, що орієнтується в
інформаційному просторі, до інформаційно-комунікаційних можливостей сучасних
технологій .
Коментарі
Дописати коментар